Zmenil sa alebo ho zmenili? Čítanosť aj popularita na blogu SME sa nezískava ľahko. Iste, existujú témy, ktoré sú zaujímavé a prinášajú samé o sebe vysoké karmy. Politik, alebo veľký koncern, najlepšie banka alebo nejaký tele-komunista urobili toto, a mali by urobiť radšej hento. No fuj. Alebo útok na city, dieťatko, choroba, ráno po prebdenej noci a nádej. Ľudia prirodzene spolucítia, je to podstatou nielen čítanosti niektorých článkov, aj základ všetkých Modrých z neba a Pôšt pre teba. Všetko fajn, pokiaľ je čítanosť len voľbou čitateľa. Väčšina čitateľov ale obsah nehľadá, číta, čo im naservírujú.
Samo M., Beáta G., Jana Sh., to sú produkty SME, tzv. dvorní autori. Ich výskyt na titulke je vysoký a nezodpovedá ani novosti pohľadu, ani závažnosti tém (podľa mňa, podľa SME nie). Nemám záujem kritizovať tuto politiku SME, ich projekt, ich peniaze, oni určujú pravidlá, na ich stránkach sme my blogeri len hostia. Problém je len v tom, že výberom autorov prostredníctvom vybrali SME sami ovplyvňujú výber čitateľa ich výberom a menia autorov na svoj produkt. Vysoká popularita a čítanosť potom vysiela neobjektívnu spätnú väzbu samotným autorom, aj pocity, ktoré môžu autorovi uškodiť. Samo je, obávam sa, obeťou takéhoto prístupu.
Nemal som zo Sama pocit, že by túžil odhaľovať postoje tridsiatnikov "pod lampou". Zavolali ho, lebo populárny bloger. Možno z toho boli aj očakávania voči Samovej knihe privysoké, teraz ho kritici mlátia. Samo, buďte sám sebou, nie produkt.